Vanwege de herdenking van de aanslagen een jaar geleden toont reclameregie Clear Channel vandaag geen advertenties op haar - fel gecontesteerde - digitale reclamepanelen.

De panelen vertonen voor één dag geen commerciële boodschappen, zo blijkt na navraag door BRUZZ.

"Het was de Stad Brussel die met de vraag kwam, maar wij wilden daar zeker aan tegemoetkomen", zegt Kathy Vandevelde, verantwoordelijk voor de digitale reclamepanelen bij Clear Channel. Het bedrijf heeft een juridisch geschil met de Stad over de panelen, die zonder toestemming werden geplaatst.

"Nog de hele dag tonen de reclamepanelen een stroom aan herdenkingsbeelden van vorig jaar, afgewisseld met positieve boodschappen als 'Bruxelles mon Amour' en 'Make Waffles, Not War'."

Een jaar later

Op 22 maart liggen de aanslagen op de luchthaven en in metrostation Maalbeek een jaar achter ons. Hoe is de stad ondertussen veranderd? Wat maken de nabestaanden door? En wat zijn de sleutels om uit de huidige crisis te raken? Het zijn maar enkele vragen waarop we in ons dossier "Een jaar later" een antwoord proberen te geven.  Lees hier het volledige overzicht van hoe BRUZZ de aanslagen herdenkt.  

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel-Stad , Samenleving , Economie , Een jaar later

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni