In samenwerking met de Brusselse regering en meer dan honderd partners uit de toeristische sector heeft visit.brussels voor de zomer 100.000 cadeaucheques ingevoerd om toeristen naar Brussel te lokken en daarvan werd de helft al gedownload. “De actie verliep eerst traag, maar nu vliegen de passen de deur uit”, zegt Jeroen Roppe van visit.brussels.
Helft cadeaucheques van visit.brussels deur uit: ‘We durven optimistisch zijn’
De bedoeling van de zogenaamde visit.brussels Pass is om verblijfstoerisme in de hoofdstad te promoten. De 100.000 cadeaucheques zijn online te downloaden, waarna je voor een totaal van 40 euro kortingen kan krijgen in verschillende toeristische zaken in de hoofdstad.
De actie kwam aanvankelijk traag op gang, mede omdat de focus in de eerste fase op het buitenlands publiek lag, maar nu richt visit.brussels zich ook op Belgische toeristen en gaat het de positieve kant uit.
Helft van passen al gedownload
“We zien de laatste weken en dagen dat de passen aan een sneltreinvaart worden gedownload. Al zeker de helft is op en het zou me niet verwonderen als de passen snel uitverkocht raken”, aldus Roppe. Blijkbaar gaat het vooral om toeristen uit Frankrijk, waar Brussel volgens Roppe een populaire citytripbestemming is, maar ook vanuit Vlaanderen en Wallonië komen veel toeristen richting de hoofdstad.
“Het is nog steeds bijzonder moeilijk voor de toeristische sector in Brussel, maar het begint de goede kant op te gaan. Ook het aantal museumbezoeken gaat de hoogte in en er worden veel evenementen georganiseerd in Brussel. We hebben reden om optimistisch te zijn.”
Lees meer over: Brussel , Samenleving , visit.brussels , cadeaucheques