JCDecaux Belgium heeft het exclusiviteitscontract in de wacht gesleept voor de reclame op het stadsmeubilair in Brussel. Dat heeft het Franse bedrijf woensdag aangekondigd.
JCDecaux wint 15-jarig exclusiviteitscontract
Lees ook: Europees Hof geeft reclamereus JCDecaux ongelijk in zaak rond onwettige steun Stad Brussel
Het contract, dat tot nog toe in handen was van Clear Channel, heeft een geldigheidsduur van vijftien jaar en gaat in op 15 juni. Het bedrijf zal instaan voor het ontwerp, de installatie, het onderhoud en het beheer van de publiciteit op 335 bushokjes en 215 digitale reclameborden (Mupi's) in de stad.
Het kabinet van Brussels burgemeester Philippe Close (PS) bevestigt dat JCDecaux Belgium het contract heeft gewonnen nadat de stad een aanbesteding had uitgeschreven. De burgemeester geeft verder geen details over dat contract.
JCDecaux is op dit moment aanwezig in 3.670 steden met meer dan 10.000 inwoners wereldwijd. Het Franse bedrijf bereikt op die manier naar eigen zeggen meer dan 840 miljoen mensen per dag, in meer dan 80 landen. De multinational stelt ruim 10.000 mensen tewerk.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , JCDecaux , stadsmeubilair