Samusocial haalt 25.000 flessen water en 10.000 euro op

© Belga
27/07/2018

In het kader van zijn hitteplan voor Brusselse daklozen en een dreigend tekort aan waterflessen lanceerde hulporganisatie Samusocial een campagne om partners aan te trekken. Die leverde meteen resultaat op met 25.358 flessen water, 1.000 veldflessen en 9.867 euro aan giften.

De eerste balans van de videocampagne die Samusocial lanceerde is erg positief. Met Nestlé Belgium vond de daklozenhulporganisatie de partner waar het naar op zoek was, want Nestlé doneerde liefst 21.000 flessen water.

De 1.000 veldflessen werden geschonken door Vivaqua en zullen uitgedeeld worden aan de meest mobiele en autonome personen die zich naar drankfonteinen kunnen verplaatsen.

"Voor vele andere daklozen blijft de verdeling van waterflessen noodzakelijk, want sommige mensen bevinden zich ver van stedelijke centra, in parken, kraakpanden of langs snelwegen. Andere personen zijn gedestructureerd, niet erg mobiel, of aarzelen om zich te verplaatsen om hun hydratatie te verzekeren", klinkt het bij Samusocial.

De teams van de hulporganisatie zorgen er dagelijks voor dat de daklozen tijdens de zomer en op deze warme dagen voldoende water krijgen om voldoende te hydrateren.

De 9.867 euro aan schenkingen wordt uitsluitend gebruikt voor de aankoop van flessen en de ontwikkeling van waterfonteinen aan de noodopvangcentra.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel , Samenleving , Samusocial , hitteplan

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni