Het personeel van de Vlaams-Brusselse Media heeft zopas unaniem het strategisch plan voor de toekomst van de groep afgewezen. De werknemers vragen inspraak.
VBM-personeel verwerpt strategisch plan
De raad van bestuur heeft aan het personeel de nieuwe krijtlijnen voorgesteld voor de toekomst van de Vlaams-Brusselse Media. Sleutelelementen daarin zijn meer digitalisering, meertaligheid en het evolueren naar één merknaam.
Om dat te bekostigen moet FM Brussel verdwijnen en zullen na het ontslag van Anne Brumagne nog vijf tot zeven personeelsleden moeten opstappen. Daarnaast zouden ook tientallen freelancers bedankt worden voor bewezen diensten. Brussel Deze Week wordt afgeslankt en op termijn in vraag gesteld.
De plannen zijn uitgewerkt door marketeer Jan Callebaut en goedgekeurd door de raad van bestuur.
Het personeel was ruim komen opdagen, allemaal met een rood FM-Brussel-t-shirt aan.
Na afloop is het strategisch plan door het personeel unaniem afgewezen.
De voorzitter van de raad van bestuur Mark Michils zegt dat op de beslissing niet meer wordt teruggekomen, maar dat hij de reactie van het personeel zal meenemen naar de volgende bestuursvergadering.
Het personeel eist dat de plannen on hold worden gezet en dat er inspraak komt van het personeel bij een eventueel nieuw toekomstplan.
Eerder op de dag was er vanuit het personeel ook al een motie van wantrouwen tegen de CEO Michel Tubbax.
Vlaams-Brusselse Media
Lees meer over: Samenleving , Vlaams-Brusselse Media
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.