Sinds juni 2015 is het aantal gebruikers van Paspartoe, de vrijetijdspas voor Brussel, met 66 procent gestegen. Het resultaat van een groter aanbod en een gerichte campagne.
Aantal gebruikers Paspartoe stijgt met meer dan helft
Lees ook: Vrijetijdspas Paspartoe traag op gang
De Paspartoe is een vrijetijdspas die zowel voor de Brusselaar als de niet-Brusselaar beschikbaar is. Door het bijwonen van culturele evenementen kan de gebruiker punten sparen met de pas om zo kortingen te bekomen.
Breder aanbod
De vrijetijdspas kreeg in maart 2016 een doorstart met verschillende nieuwe maatregelen die de populariteit moest vergroten. Er werd een communicatiecampagne gevoerd met evenementen voor verschillende doelgroepen, zoals jongeren, mensen in armoede, gezinnen en senioren.
Het aanbod van de evenement van Paspartoe werd ook verder uitgebreid en er kwamen ook 23 nieuwe verkoopbalies.
Die campagne lijkt haar doel niet gemist te hebben. Op 1 december 2017 werden iets minder dan 12.000 passen geteld, bijna 5.000 meer dan twee jaar geleden.
'Tandje bijsteken'
"Jongeren tussen 13-24 jaar worden nog te weinig bereikt met Paspartoe, daar moeten we nog een tandje bijsteken", Brussels minister Pascal Smet (SP.A). "Maar een kleine twee jaar na de lancering van het actieplan staan we al veel verder. We blijven werken aan een boeiend en breed aanbod."
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.