De Brusselse MR blijft ijveren om de talloze visitekaartjes die op autoruiten en onder ruitenwissers gestoken worden, aan te pakken. Maar een nieuw voorstel tot resolutie om het fenomeen te bestuderen, botste op een njet.
MR wil reclame van autohandelaars aan banden leggen
Eind 2016 stelde MR-parlementslid Anne-Charlotte d'Ursel voor om een belasting te heffen op het reclamedrukwerk op wagens op de openbare weg. Die zou ontradend moeten werken, om zo enerzijds het milieu te ontzien en anderzijds de soms moeilijk te achterhalen oorsprong van de kaartjes na te gaan.
Het voorstel geraakte er niet door. Drie jaar later probeerde d'Ursel het opnieuw, schrijft de krant La Capitale woensdag. Dit keer kwam met MR met een resolutievoorstel op de proppen die vooral een onderzoek beoogde naar de problematiek. "Dat zou een eerste stap zijn om het debat te objectiveren", aldus Anne-Charlotte d'Ursel.
Maar het voorstel van de liberale politica werd in de commissie Binnenlandse Zaken opnieuw naar de prullenmand verwezen. Volgens de meerderheid is het Brussels Gewest niet bevoegd. De federale overheid of de zes politiezones moeten het dossier in handen nemen.
Lees meer over: Brussel , Milieu , Anne-Charlotte d’Ursel , visitekaartjes autohandelaars
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.