De Brusselse kamer van koophandel Beci heeft woensdagmorgen haar pop-upruimte 'Mo' voorgesteld. Met het project wil Beci een versnelling hoger schakelen en daarom geeft het zichzelf en zijn partners 150 dagen om tot enkele geïntegreerde mobiliteitsoplossingen te komen voor Brussel.
Pop-up wil in 150 dagen tot oplossingen voor mobiliteit komen
Uit de afgelopen halfjaarlijks barometer die Beci houdt bij de Brusselse bedrijven bleek dat 90 procent van de bedrijfsleiders mobiliteit als een prioriteit ziet. Voor Beci was dat het signaal om met 'Mo' een 150 dagen durende 'Do Tank' rond mobiliteit te creëren.
"We willen niet de zoveelste mobiliteitsconferentie zijn", vertelt Ischa Lambrechts, mobiliteitsexpert bij Beci. "We kennen de cijfers en de problemen, na de analyse is het nu tijd voor actie."
Versnippering aanpakken
De vele bedrijven die actie willen ondernemen zien vaak de bomen door het bos niet meer tussen de vele applicaties en initiatieven. Die versnippering wil Beci aanpakken door met de pop-upruimte een onthaal te creëren voor de bedrijven. Zo kunnen ze samen gericht zoeken naar mobiliteitsoplossingen rond intelligent parkeerbeheer, intelligent databeheer, elektrische voertuigen of gedeelde mobiliteit.
In de expositieruimte Mo zullen twee start-ups plaatsnemen, maar daarnaast worden er ook verschillende bijeenkomsten, demonstraties, productlanceringen en informatiesessies rond coaching en financiering georganiseerd.
Lees meer over: Mobiliteit , BECI
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.