Negen op de tien Europeanen kijken positief naar Brussel na het zien van de imagocampagne "Where will Brussels take you?", die door visit.brussels gelanceerd werd na de aanslagen in 2016. Dat blijkt uit een enquête die onderzoeksbureau Dedicated hield naar aanleiding van de campagne.
Negen op tien Europeanen kijken positief naar Brussel na campagne
Het merendeel van de respondenten, 81 procent, had al een positief beeld van Brussel voor de campagne, maar na het zien van de campagne "Where will Brussels take you?" steeg dat aantal nog eens met 10 procent. Het percentage van mensen die geloven dat Brussel een rijke cultuurstad is, steeg na het zien van de campagne ook van 51 naar 58 procent.
De beelden hebben hun effect, want 58 procent van de respondenten geeft aan dat ze Brussel aantrekkelijker vinden dan gedacht na het zien van de campagne en volgens 65 procent zet de imagocampagne aan om Brussel te bezoeken.
De achterliggende ideeën van "Where will Brussels take you?" werden duidelijk begrepen door de respondenten. Zij zien Brussel als open en gastvrij (62 procent), dynamisch (58 procent), rijk aan cultuur (42 procent) en aantrekkelijk (41 procent).
"Deze cijfers tonen dat de campagne nuttig was. Het heeft niet alleen bijgedragen tot een sterker positief imago van onze hoofdstad, het aantal toeristen is vorig jaar ook fors toegenomen en die trend zet zich dit jaar verder. We mogen fier zijn op het positieve beeld dat bij de meeste Europeanen over Brussel leeft", zegt Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS).
Lees meer over: Brussel , Samenleving , Economie , imago , aanslagen Brussel
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.