Telecomoperatoren Proximus, Orange, Telenet en ook Scarlet tonen zich solidair met hun klanten nu die worden gestimuleerd om thuis te werken, online lessen te volgen en contacten op afstand te houden in de strijd tegen het coronavirus.
Ook telecomoperatoren solidair: gratis data en uitgebreid tv-programma
Proximus neemt vanaf vrijdag middernacht tot en met 31 maart uitzonderlijke maatregelen - zonder tariefwijzigingen - om er voor te zorgen "dat iedereen in deze periode verbonden kan blijven met zijn of haar naasten, van thuis uit kan werken en zich zonder zorgen kan ontspannen".
Concreet krijgen klanten van Proximus en Scarlet de mogelijkheid om onbeperkt en 24 op 7 te bellen van een vaste lijn of mobiele telefoon naar een vaste lijn in België. Klanten kunnen voorts gebruikmaken van een onbeperkt downloadvolume via hun vaste internetverbinding thuis. Zakelijke klanten zullen dezelfde voordelen genieten.
'Geen extra kosten'
Alle residentiële klanten met mobiele postpaid krijgen bovendien een data-optie van 10 GB die ze in deze periode kunnen gebruiken. Alle TV-klanten van Proximus krijgen gratis toegang tot de kanalen Movies & Series, Studio 100 hits Pickx Live, en dat op alle schermen via het platform Proximus Pickx.
Voor zakelijke klanten van Proximus zijn dezelfde voordelen van toepassing, zowel voor vaste en mobiele spraakdiensten als voor vast internet. Wat mobiel internet betreft, zal Proximus zijn mobiele klanten met professionele tariefplannen geen kosten aanrekenen voor dataverkeer buiten hun bundel.
Scarlet, een merk van Proximus, versoepelt eveneens aanzienlijk de regels door klanten extra voordelen te geven. Zo worden onder andere alle oproepen naar vaste lijnen zijn gratis, wordt de beperking van de internetsnelheid boven het maximaal toegestane volume opgeheven, en worden zenders van « Movies & Series » gratis toegevoegd aan je basis tv-pakket.
'Mobiele communicatie versterken'
Ook Orange Belgium doet een geste. De operator zal al zijn residentiële en zakelijke postpaidklanten gratis 5GB aan mobiel datavolume aanbieden "om ervoor te zorgen dat ze altijd en overal verbonden kunnen blijven". Klanten krijgen volgende week meer informatie over dit extra volume.
Orange zegt een felle toename te merken van de mobiele oproepen. "De technische teams volgen de ontwikkelingen op de voet en versterken het mobiele netwerk indien nodig om te allen tijde een naadloze communicatie te garanderen", klinkt het.
Ook Telenet springt op de kar
Ook telecomoperator Telenet biedt zijn klanten extra datavolume en meer gratis ontspanning. Klanten met een volumelimiet krijgen zowel voor hun vaste als mobiele producten een verdubbeling van de hoeveelheid data waar ze momenteel over beschikken, meldt Telenet. Dit geldt ook voor de klanten van Telenet Business. Voor vast internet vanaf maandag, voor mobiel vanaf dinsdagochtend; en beide alvast zeker tot en met 3 april.
Vanaf dinsdag kunnen Telenet-klanten ook een reeks van gratis films en series terugvinden in de TV-theek en ook op kanaal 11. Die selectie omvat een mix van lokale en internationale programma's, voor verschillende doelgroepen. De inhoud zal de komende dagen verder aangevuld worden.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , quarantaine , proximus , coronavirus
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.