Het bedrijf dat achter de ontwikkeling van de Thurn & Taxis zit mag niet meer ruimte maken voor de toegang van de auto’s op de site. Bevoegd schepen Ans Persoons (change.brussels): “De hoofdingang moet voorbehouden worden voor fietsers en wandelaars.”
Plannen voor Thurn & Taxis moeten fietsvriendelijker
De projectontwikkelaar had een aanvraag ingediend bij de stad om ongeveer 8 meter van de muur aan de Havenlaan af te breken. De vrijgemaakte ruimte moest dienen voor een bijkomende rijstrook voor binnen- en buitenrijdend verkeer.
Ans Persoons, schepen van Stedenbouw, kan zich niet vinden in de plannen en heeft deze afgewezen. Het advies van de overlegcommissie stedenbouw, waarin verschillende overheidsdiensten zitten, was negatief. “We hadden al voor de overlegcommissie gesproken met Extensa en meegedeeld dat de plannen zouden geweigerd worden,” zegt Persoons.
Persoons wil niet dat fietsers en voetgangers plaats moeten maken voor de auto: “Wij denken dat we hier een voetgangers- en fietsers-as moeten maken. Dit is perfect mogelijk, want de parkeerplaatsen zijn ook bereikbaar via een andere ingang. Dit maakt het mogelijk om een link te leggen voor de zachte mobiliteit tussen het Thurn & Taxis-park en het nieuwe park dat wordt ontwikkeld langs het kanaal.”
Lees meer over: Brussel-Stad , Samenleving , Thurn & Taxis , stadsontwikkeling , Ans Persoons
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.