Slachthuizen willen hip zijn
Behalve een nieuwe naam hebben de slachthuizen ook een nieuw logo (een gestileerde stierenkop), een nieuwe baseline (Waar Brussel leeft), nieuwe signalisatie en een nieuwe website (www.abattoir.be). De Kelders van Kuregem heten voortaan gewoon de Kelders.
Met de PR-operatie wil Abattoir de zichtbaarheid en bekendheid van zijn markten en evenementen vergroten.
De zondagse markt is met gemiddeld 100.000 bezoekers een van de drukst bezochte van het land. Op donderdag begint ook de avondmarkt (Boeremet genaamd) stilaan een publiek te vinden, mede door de muzikale ondersteuning verzorgd door de brasserie Skievelat in de sfeer van de stadsapero's.
In de toekomst plant Abattoir een complete vernieuwing van de site met een voedingshal van 12.000 vierkante meter, een nieuw, compacter slachthuis, een reorganisatie van de openbare ruimte en nieuwe uitgangen voor de metrostations Delacroix en Clemenceau met directe toegang tot het plein.
Het begin van de bouw van de nieuwe voedingsmarkt is voorzien voor maart 2013. Het kostenplaatje wordt geschat op 21 miljoen euro, waarvan 8,2 miljoen euro afkomstig is van de Europese Unie en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Abattoir wil in de buurt, het moeilijke Kuregem, ook een cultureel-pedagogische rol spelen door samen te werken met lokale vzw's. Nog tot het einde van het jaar loopt bij voorbeeld de fototentoonstelling Mixtus.
Lees meer over: Anderlecht , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.