Verkiezingen 2012 Brussel Stad centrale lanen

Stad geeft 100.000 euro uit aan communicatie voetgangerszone

© brusselnieuws.be
05/05/2015

Om de invoering van de voetgangerszone in het centrum te begeleiden, geeft de Stad Brussel meer dan 102.000 euro uit aan communicatie. Het geld gaat onder andere naar een website, een callcenter en flyers.

Dat heeft schepen van Mobiliteit Els Ampe (Open VLD) geantwoord op een vraag van gemeenteraadslid Johan Van den Driessche (N-VA).

Eind juni wordt al een groot deel van de centrale lanen verkeersvrij gemaakt. Daardoor verdubbelt de voetgangerszone in het centrum bijna in oppervlakte.

Het budget voor de communicatie daarrond bedraagt 102.582 euro. Dat moet dienen voor een website, een callcenter met 0800-nummer, flyers en een brievenbussenronde.

De Stad voorziet ook een elektronische nieuwsbrief, waarop al 3.000 mensen zijn ingeschreven. Ook de grote bedrijven uit het centrum zijn al op de hoogte gebracht. Aan de ingang van de Vijfhoek komen grote schermen met informatie en om problemen met bezoekers te vermijden, zullen Google, Apple en Tomtom op voorhand de software van hun navigatiesystemen aanpassen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel-Stad , Samenleving

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni