De storingen die televisieklanten van Proximus woensdagnamiddag en -avond ondervonden, werden niet veroorzaakt door een probleem bij Proximus zelf, maar door een technisch probleem bij een leverancier. Daardoor waren uitzendigen op tien kleinere zenders, met als belangrijkste AB3, verstoord. Dat zegt Proximus-woordvoerder Haroun Fenaux donderdagochtend.
Tv-storingen Proximus door probleem bij leverancier
Het probleem situeerde zich dus bij de leverancier die de signalen van de tien zenders, vooral themazenders, doorstuurt. De problemen begonnen rond 16.00 uur. Rond 20.30 uur was AB3 weer beschikbaar en rond 23.30 uur konden ook de andere zenders opnieuw zonder problemen bekeken worden.
Proximus benadrukt dat de storing niets te maken had met de problemen die er maandag waren. Toen kampte Proximus met een algemene panne in een van de datacenters van de groep, waardoor heel wat klanten in België zonder televisie zaten. Dinsdagochtend waren er nieuwe storingen, met name voor de internet- en sms-diensten.
Lees meer over: Samenleving , telecom , proximus
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.