Klanten van Vivaqua kunnen vanaf nu hun waterrekening maandelijks betalen in plaats van trimestrieel. Daarvoor moeten ze wel bereid zijn om hun waterfacturen voortaan digitaal te ontvangen via het administratief platform Doccle. Om de overstap naar digitale facturen aan te moedigen geeft Vivaqua wie de overstap maakt een eenmalige korting.
Vivaqua moedigt overstap naar digitale waterfactuur aan met korting van twintig euro
“Een klant die ervoor kiest om zijn facturen via Doccle te ontvangen, heeft recht op een korting van 10 euro. Kiest de klant ook om zijn facturen met bankdomiciliëring te betalen, dan krijgt hij nog eens 10 euro extra korting,” zo meldt de Brusselse watermaatschappij maandag in een persbericht. “In totaal gaat het dus om een éénmalige korting van maximum 20 euro, die wordt toegekend op de eerstvolgende afrekeningsfactuur.”
Volgens Vivaqua brengt de digitale facturatie via Doccle voordelen met zich mee. “Dankzij Doccle krijgt de klant een maandelijkse elektronische factuur, in tegenstelling tot de trimestriële factuur voor niet-Doccleklanten. Zo wordt het voorschotfactuurbedrag kleiner en makkelijker te integreren in het huishoudbudget.” Domiciliëring, waarbij het gefactureerde bedrag automatisch van je bankrekening gaat, biedt volgens Vivaqua dan weer het voordeel dat je geen aanmaningskosten riskeert wanneer je je waterfactuur te laat betaalt.
De Brusselse watermaatschappij zegt dat ze haar klanten over de campagne op de hoogte zal brengen via sociale media, op de website van Vivaqua en met een e-mail of sms.
Vorig jaar waren er nog grote problemen met de facturering bij Vivaqua. Ongeveer één op vier klanten ontving toen geen of een foutieve afrekening door IT-problemen.
Lees meer over: Economie , Samenleving , vivaqua , doccle , digitalisering , waterfactuur