Het hippe interieur kan de indruk wekken dat Nina het zoveelste zielloze Italiaanse restaurant is. Niets blijkt minder waar, de gerechten zijn misschien niet echt origineel en goedkoop, de smaken zijn helemaal af.
Afgaand op wat we op de website zien, lijkt Nina het zoveelste opportunistische Italiaanse adresje in Brussel te worden. U kent het wel: een mooi kader, een ietwat blasé bediening, ongeïnspireerde wijnkaarten, en duur en altijd hetzelfde eten op je bord. We trokken er dus met lichte tegenzin heen, al hadden we een uitgekiend plannetje: we zouden dit oord onderwerpen aan onze fietserstest.
Gun ons dit kleine spelletje, dat we bedachten voor plekken waarvan we vermoeden dat ze de klanten verwelkomen à la tête du client. Het principe is eenvoudig: we stappen de zaak binnen uitgedost als een fietser die klaar is om de zoveelste regenbui te trotseren. Regenjas, regenbroek, stevige laarzen en een helm onder de arm … geen mens die denkt dat je met die outfit veel geld zal spenderen aan een etentje.