This week in cinemas: choreographer Merce Cunningham resurrected in 3D, Australian horror in a haunted house, Aaron Sirkin making his directorial debut and the adventures of a criminal priest in the Polish bible belt.
SPOTLIGHT/ Merce Cunningham resurrected in 3D ***
There is news that will be met with hallelujahs in Brussels, the city of dance: Merce Cunningham has resurrected. Or at least his work has. The 3D film Cunningham completely immerses you in the choreographies of the great American dance innovator. Read more
.
REVIEW/ Corpus Christi : le faux bon berger ****
Faut-il être un chrétien radical pour ne pas pardonner au jeune Daniel ? Sorti d'un centre de détention, le délinquant croyant doit se réinventer quand tout à coup, il voit se présenter à lui l'occasion de se faire passer pour le remplaçant d'un prêtre qui buvait trop et jugeait trop vite dans un village polonais conservateur. Lire plus
.
REVIEW/ The trial of the Chicago 7 ***
Geen scenarist die de Amerikaanse maatschappij zo onderhoudend én scherp tegen het licht kan houden als Aaron Sorkin (The West Wing, The Social Network). Zijn idee voor een dramatische reconstructie van een historische rechtszaak uit 1968 werd jaar na jaar uitgesteld, maar resulteert vandaag in een zelf geregisseerd en brandend actueel rechtbankdrama. Lees meer
.
REVIEW/ Relic: the demon dementia ***
This promising film debut by the Australian Natalie Erika James is incontrovertibly a horror film: it features a monster, and everything takes place in the kind of haunted house that once inspired Edgar Allan Poe to write the ingenious Fall of the House of Usher. But cheap scare tactics, however fun they might be, are not welcome. Read more
.
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.