De Stad Brussel lanceert met ‘Show your #BXLove’ een nieuwe campagne om het sociaal contact tussen verschillende generaties tijdens de lockdown niet te verliezen. Het stadsbestuur richt zich daarvoor tot de jonge, creatieve Brusselaars. Die worden gevraagd originele boodschappen te bedenken voor de senioren die deze coronaperiode helemaal alleen moeten doorstaan.
Stad Brussel rekent op jongeren om eenzame senioren hart onder de riem te steken
“Heel wat ouderen zijn door de coronacrisis volledig afgesloten van de buitenwereld. We mogen hen niet vergeten en daarom lanceren wij de campagne ‘Show your #BXLove’”, zo staat te lezen in een persbericht van de Stad Brussel.
Gebruik juiste hashtags
De actie is gericht aan jonge, creatieve Brusselaars. Aan hen wordt gevraagd om originele steunboodschappen te bedenken voor senioren uit de buurt. De stad wil vooral eenzame bejaarden die alleen in quarantaine zitten op deze manier een hart onder de riem steken.
De campagne loopt tot 27 april, waarna alle beelden gemonteerd zullen worden tot een lange videoboodschap. Die zal dan verspreid worden onder de Brusselse rusthuizen.
Wie via sociale media graag zelf een filmpje wil opnemen mag niet vergeten daar de hashtags #BXLove of #BlijfInUwKot aan toe te voegen en het account @bxl_online te vermelden. Want op basis van de hashtags zal de communicatiedienst van de Stad Brussel via dat profiel speuren naar de verschillende inzendingen.
Lees meer over: Brussel , Veiligheid , Samenleving , Show your #BXLove , campagne , ouderen
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.